Preguntas frecuentes - Sección principal
L'ajudem a resoldre els seus dubtes sobre el funcionament d'este Portal de Servicis Telemàtics.
També pot telefonar al nostre Servici d'Atenció Telefònica (913 211 000) o enviar un missatge de correu electrònic a l'adreça següent: PortaldeServiciosTelematicos@aena.es.
- Què és el Portal de Servicis Telemàtics i per a què servix?
[Mostrar mès...]
[Ocultar]
El Portal de Servicis Telemàtics és un espai de relació amb el ciutadà, en el qual este es pot relacionar amb Aena per mitjans electrònics.
El Portal de Servicis Telemàtics oferix la possibilitat de fer en línia tràmits que són competència d'Aena. A més a més, es poden fer reclamacions, queixes i suggeriments.
- Què és un certificat electrònic?
[Mostrar mès...]
[Ocultar]
És un document electrònic, firmat electrònicament per un tercer, que vincula unes dades de verificació de firma a un firmant i confirma la seua identitat.
El tercer que firma el certificat es denomina prestador de servicis de certificació. Si el prestador de servicis de certificació complix els requisits establits en la Llei 59/2003, relatius a la comprovació de la identitat i altres circumstàncies dels sol•licitants i a la fiabilitat i les garanties dels servicis de certificació que presta, el certificat es denomina certificat electrònic reconegut.
- Quins tipus de documents electrònics s'admeten per a la seua presentació al Portal de Servicis Telemàtics d'Aena Aeropuertos?
[Mostrar mès...]
[Ocultar]
Aena ha establit que els fitxers admesos per a presentar qualsevol sol·licitud al Portal de Servicis Telemàtics són els documents electrònics ofimàtics amb extensió .pdf, .xsig.
La mida màxima admesa dels documents presentats és de 2 MB per sol·licitud (suma de tots els fitxers adjuntats).
- Per què necessite un certificat electrònic per a alguns servicis en línia?
[Mostrar mès...]
[Ocultar]
A causa dels requisits legals sobre la seguretat en l'administració electrònica, per a utilitzar alguns dels servicis del Portal de Servicis Telemàtics que oferix Aena es necessita un certificat electrònic reconegut. El certificat s'usa per a dos finalitats:
- Autenticació, és a dir, verificació de la identitat del ciutadà que requerix el servici.
- Firma electrònica de documents electrònics del ciutadà en algun punt del procés administratiu.
- Quins certificats són vàlids per al seu ús en el Portal de Serveis Telemàtics d'Aena?
[Mostrar mès...]
[Ocultar]
Aena admet els certificats electrònics de servicis de certificació reconeguts pel Ministeri d'Indústria, Turisme i Comerç i per @firma (Plataforma de servicis de validació i firma electrònica del Ministeri de la Presidència).
- On puc obtindre un certificat electrònic?
[Mostrar mès...]
[Ocultar]
Per a obtindre un certificat electrònic reconegut és necessari dirigir-se al prestador de servicis corresponent. Si es disposa de DNI electrònic no és necessari sol•licitar altres certificats, ja que el DNI electrònic incorpora un certificat electrònic reconegut en el xip.
- Què és una firma electrònica, i què fa falta per a firmar electrònicament?
[Mostrar mès...]
[Ocultar]
Una firma electrònica és un fitxer electrònic que s'associa amb el document electrònic que es firma, i que identifica qui és el firmant i què és el que ha firmat.
Per a firmar electrònicament es requerix un certificat electrònic.
- La firma electrònica té la mateixa validesa que una firma manuscrita?
[Mostrar mès...]
[Ocultar]
Les firmes realitzades amb certificats electrònics reconeguts, com és el cas dels admesos per Aena, es denominen firmes electròniques reconegudes i permeten identificar el firmant i detectar qualsevol canvi ulterior de les dades firmades.
La firma electrònica reconeguda és equivalent a la firma manuscrita a tots els efectes legals.
- Quins tràmits puc fer a través del Portal de Servicis Telemàtics?
[Mostrar mès...]
[Ocultar]
El Portal de Servicis Telemàtics oferix la possibilitat de fer en línia els tràmits que són competència d'Aena.
A més, es poden fer reclamacions, queixes i suggeriments a través del Portal de Servicis Telemàtics.
Per a conéixer la relació de tràmits disponibles, clique a la pestanya de "Servicis disponibles" del Portal de Servicis Telemàtics d'Aena.
- Com es fa una sol·licitud en línia amb certificat digital?
[Mostrar mès...]
[Ocultar]
Des del Portal de Servicis Telemàtics, i una vegada dins del procediment seleccionat, en clicar l'enllaç corresponent, el navegador sol·licita la introducció del certificat digital per a autenticar el ciutadà.
El Portal de Servicis Telemàtics mostrarà un formulari de sol·licitud per a omplir i, si fora necessari, permet la possibilitat d'adjuntar fitxers com a informació addicional.
Una vegada omplit el formulari, es polsa el botó "enviar" i comença el procés de firma:
- Es mostra un avís en el qual s'advertix que es procedirà a la firma de les dades que apareixen a continuació.
- S'obri una finestra amb les dades que s'han omplit.
- L'explorador obri una finestra on se sol·licita el certificat digital amb què es realitzarà la firma.
- Una vegada seleccionat el certificat, l'aplicació realitza la firma de la sol·licitud.
- Després d'uns moments, es presenta la pantalla amb el resultat de l'operació:
- número d'expedient electrònic
- número de registre
- data i hora de registre
- enllaç al justificant del registre en format xml (es tracta del justificant que està firmat amb el segell d'Aena i que és el que té validesa legal)
- enllaç al justificant del registre en format pdf (per a facilitar al ciutadà un format llegible)
- Què és un document electrònic?
[Mostrar mès...]
[Ocultar]
Es denomina document electrònic a la informació de qualsevol naturalesa guardada en un suport electrònic amb un format determinat.
En alguns tràmits del Portal de Serveis Telemàtics oferits per Aena es necessita adjuntar i enviar documents electrònics.
- Com puc presentar un document electrònic?
[Mostrar mès...]
[Ocultar]
Els documents electrònics es poden presentar utilitzant la funció d'"adjuntar documents" que s'oferix en els procediments en línia en el Portal de Serveis Telemàtics.
- Com sé que Aena ha rebut els documents electrònics que presente?
[Mostrar mès...]
[Ocultar]
Per cada document presentat, s'enviarà un justificant de recepció des del registre electrònic d'Aena. El justificant de recepció inclou data i hora.
La data i l'hora estan garantides pels sistemes d'Aena, els quals estan sincronitzats amb el Reial Observatori de l'Armada a San Fernando (ROA) que proporciona l'hora oficial de la península.
El registre electrònic es destina a la recepció i enviament de sol·licituds, escrits i comunicacions corresponents als procediments i actuacions competència d'Aena. Els documents relatius a temes fora de la competència d'Aena o que no es presenten en un dels formats admissibles poden ser rebutjats.
- Què és un expedient electrònic? Puc consultar-ho?
[Mostrar mès...]
[Ocultar]
L'expedient electrònic és el conjunt dels documents electrònics associats a un tràmit.
Els expedients electrònics es poden consultar en línia mitjançant la funcionalitat "Sol·licitar còpia d'expedient".
De conformitat amb la legalitat vigent només es permet la consulta d'expedients als interessats en el procediment.
Els documents que formen part de l'expedient electrònic són, com a mínim:
- Sol·licitud en format pdf (perquè siga llegible pel ciutadà)
- Fitxer de firma de la sol·licitud (format p7s). La sol·licitud html junt amb la firma tenen validesa legal
- Documents adjunts presentats
- Justificant en format pdf (perquè siga llegible pel ciutadà)
- Justificant en format xml (que és el vàlid legalment i que conté el segell d'Aena)
- Com es consulta l'estat d'un tràmit?
[Mostrar mès...]
[Ocultar]
Els ciutadans poden consultar l'estat de tramitació de la seua sol·licitud.
En el moment de la consulta, ens podem trobar amb dos situacions:
- Que el ciutadà haja presentat el tràmit pel Portal de Servicis Telemàtics amb certificat digital.
En este cas, el ciutadà podrà sol·licitar l'estat de la sol·licitud del procediment que corresponga accedint al Portal de Servicis Telemàtics. Haurà d'introduir manualment el número d'expedient de la sol·licitud l'estat de la qual vol consultar. A continuació es mostrarà de forma automàtica un missatge amb la informació de l'estat del tràmit seleccionat. - Que el ciutadà haja presentat el tràmit original de manera "no electrònica" al registre d'Aena.
En este cas, el ciutadà té la possibilitat d'accedir al Portal de Servicis Telemàtics i omplir un formulari de dades mínimes que rebrà el gestor d'Aena perquè localitze l'expedient i puga comunicar al ciutadà la situació en què es troba la seua sol·licitud.
En els dos casos es permet la consulta de l'estat del tràmit telemàticament.
- Que el ciutadà haja presentat el tràmit pel Portal de Servicis Telemàtics amb certificat digital.
- Com se sol·licita el duplicat de justificant de registre?
[Mostrar mès...]
[Ocultar]
El ciutadà pot sol·licitar el duplicat del justificant de registre de qualsevol tràmit que haja fet telemàticament amb certificat digital, independentment de l'estat d'este, accedint al Portal de Servicis Telemàtics d'Aena.
Quan el ciutadà accedix a l'opció corresponent de "Sol·licitud de duplicat del justificant", se li mostrarà un llistat de la informació presentada per mitjans telemàtics (sol·licituds, documentació aportada…).
El ciutadà haurà d'introduir manualment el número de registre del qual desitge obtindre el duplicat del justificant.
Si el número de registre no existix, es mostrarà un missatge al ciutadà indicant-li-ho i acabarà el procés. El missatge que visualitzarà en pantalla el ciutadà serà "El número de registre introduït no existix".
Si existix el número de registre, automàticament es comprovarà que hi ha el justificant associat en l'arxiu electrònic. Si és així, es mostrarà el justificant al ciutadà. En el cas que el justificant no existisca se'n generarà un de nou. Si falla l'esmentada generació es mostrarà un missatge d'error al ciutadà "No s'ha pogut generar el justificant de presentació en este moment. Per favor, intente-ho més tard".
- Com se sol·licita la còpia d'expedient electrònic?
[Mostrar mès...]
[Ocultar]
El ciutadà pot sol·licitar la còpia dels seus expedients electrònics iniciats amb certificat digital accedint al Portal de Servicis Telemàtics d'Aena i seleccionant la funció corresponent.
El navegador sol·licita la selecció del certificat digital amb què es farà l'autenticació de l'usuari.
Quan el ciutadà entra en l'opció corresponent a "Sol·licitud de còpia d'expedient electrònic", se li mostraran tots els expedients associats al procediment que corresponga. El ciutadà haurà d'introduir manualment el número de l'expedient del qual desitja obtindre la còpia.
Si l'expedient sol·licitat no existix es mostrarà un missatge al ciutadà indicant que l'esmentat expedient no està en la base de dades i acabarà el procés. El missatge que visualitzarà en pantalla el ciutadà serà "El número d'expedient introduït no existix".
Si tot és correcte i s'ha localitzat l'expedient arxivat, el sistema prepara la còpia de les dades i documents associats, sempre que estos hagen sigut presentats en format electrònic.
En la pantalla se li mostrarà una llista amb tots els documents electrònics que formen part d'este expedient, i que almenys seran:
- Sol·licitud en format pdf (perquè siga llegible pel ciutadà)
- Fitxer de firma de la sol·licitud (format p7s). La sol·licitud html junt amb la firma tenen validesa legal
- Documents adjunts presentats
- Justificant en format pdf (perquè siga llegible pel ciutadà)
- Justificant en format xml (que és el vàlid legalment i que conté el segell d'Aena)
Tots estos fitxers es poden visualitzar o descarregar.
- Com s'esmenen els errors de la documentació entregada?
[Mostrar mès...]
[Ocultar]
En primer lloc, no en tots els procediments hi ha l'opció d'"Esmena d'errors" de la documentació aportada pel ciutadà.
L'esmena d'errors consistix bàsicament a aportar, en cas que siga necessari, més documentació, o corregir alguna dada de les facilitades pel ciutadà en l'expedient original.
Ens podem trobar amb dos situacions:
- Que el propi ciutadà inicie el procés d'esmena des del Portal de Serveis Telemàtics o qualsevol altra via de comunicació.
- Que el ciutadà reba d'Aena un requeriment per a esmenar errors.
Quan el ciutadà entra en l'opció corresponent a "Esmena d'errors", se li mostrarà la llista de tràmits que tinga activa en el procediment que corresponga. Seguidament se li sol·licita que introduïsca el número d'expedient del tràmit a esmenar.
En cas que el tràmit existisca, estaríem davant de l'esmena d'un tràmit presentat de manera telemàtica; en cas contrari, estaríem davant d'un tràmit iniciat de manera "no electrònica o presencial".
- En el cas que el tràmit s'haja iniciat de manera telemàtica, no se li demanaran al ciutadà les dades que ja es troben en el sistema, sinó només aquelles dades i/o documents que haja d'esmenar.
- En el cas que el tràmit s'haja iniciat de manera "no electrònica", no hi haurà cap dada del tràmit en el sistema, per la qual cosa se li demanarà al ciutadà totes aquelles dades que siguen necessàries per a la identificació del tràmit a esmenar.
En els dos casos el ciutadà haurà de firmar electrònicament la gestió efectuada.
- Com puc comprovar que els documents electrònics entregats a Aena són els originals?
[Mostrar mès...]
[Ocultar]
Quan a través del Portal de Serveis Telemàtics es fa una sol·licitud en què s'adjunta documentació, al justificant de registre (en format PDF) es pot observar en l'apartat de 'Documentació aportada' que es mostra el nom de cada un dels fitxers enviats, juntament amb el seu codi resum corresponent (empremta digital del fitxer).
Per comprovar que la documentació que té Aena relativa a un procediment determinat és la mateixa que vosté va enviar, faça les operacions següents:
- Accedisca al procediment del Portal de Serveis Telemàtics d'Aena sobre el qual va fer la sol·licitud.
- Polse l'enllaç "Sol·licitud de còpia d'expedient".
- Quan haja executat esta acció, el sistema vos mostrarà per pantalla una llista amb tots els expedients electrònics que ha tramitat per al procediment triat.
- Introduïsca, de la llista, el número d'expedient que vol revisar i polse enviar. Quan haja finalitzat esta acció, el sistema vos exposarà la informació electrònica que forma part de l'expedient esmentat; entre d'altres, els documents que va adjuntar en fer la sol·licitud.
- Baixe el/els document/s que vol comprovar, així com el justificant de registre corresponent a la sol·licitud en què es va annexar la documentació esmentada (en format PDF), si no ho va fer quan va realitzar la sol·licitud.
- Execute, per a cada un dels documents que vol comprovar, qualsevol dels programes o funcions de generació de resum (i que utilitzen algoritme SHA1) que existeixen, i n'obtindreu d'esta manera el codi resum de cada un. Els programes o funcions esmentats es poden localitzar fàcilment a través d'internet (per exemple, mitjançant recerca de 'generació de resum' apareixen múltiples ferramentes que el realitzen, fins i tot sense haver de baixar res en local (en línia).
- Una vegada generat el codi resum, l'haureu de comparar amb el que apareix associat a este fitxer al justificant de registre PDF. Ambdós codis han de coincidir, i en este cas podreu estar segur que el vostre fitxer no ha sigut manipulat per ningú.
- Què és una empremta digital?
[Mostrar mès...]
[Ocultar]
Una empremta digital és un conjunt de dades associades a un document que permeten assegurar que el document no va ser modificat. L'empremta digital o resum d'un document s'obté aplicant una funció, denominada resum, a este document, la qual cosa dóna com a resultat un conjunt de dades singular de longitud fixa.
Una funció resum té, entre d'altres, les propietats següents:
- Dos documents iguals produïxen empremtes digitals iguals.
- Dos documents semblants produïxen empremtes digitals completament diferents.
- Dos empremtes digitals idèntiques poden ser el resultat de dos documents iguals o de dos documents completament diferents.
- Una funció resum és irreversible, no es pot desfer, per tant se'n farà la comprovació tornant a aplicar la mateixa funció resum al document.
- Safata del ciutadà: Els meus tràmits.
[Mostrar mès...]
[Ocultar]
El ciutadà té l'opció de fer el seguiment dels tràmits iniciats amb certificat digital amb Aena. Una vegada autenticat, el ciutadà accedix a la Safata del ciutadà a través de l'enllaç "Els meus tràmits", que es troba al Portal de Servicis Telemàtics.
Existixen tres àrees de treball: tasques, processos en curs i històric:
- Tasques: En este apartat, el ciutadà accedix a una pantalla en la qual pot visualitzar totes les tasques pendents que té per la seua part perquè puga continuar la seua gestió, un cop haja iniciat telemàticament un procediment amb Aena.
- Processos en curs: En este apartat el ciutadà accedix a una pantalla en la qual pot visualitzar tots els procediments que haja iniciat telemàticament, els quals està gestionant Aena.
Des de cada una de les sol·licituds o tràmits que apareixen podrà consultar l'estat en el qual es troba l'esmentada sol·licitud i els documents que formen part de l'expedient electrònic corresponent, així com sol·licitar la còpia del justificant de registre de la sol·licitud. - Històric: En este apartat el ciutadà accedix a una pantalla en la qual pot visualitzar tots els procediments que haja iniciat telemàticament, els quals ha acabat de gestionar Aena.
Des de cada una de les sol·licituds o tràmits que apareixen podrà consultar l'estat en el qual es troba l'esmentada sol·licitud i els documents que formen part de l'expedient electrònic corresponent, així com sol·licitar la còpia del justificant de registre de la sol·licitud.
- Què necessite per a poder accedir al Portal de Servicis Telemàtics?
[Mostrar mès...]
[Ocultar]
Per a accedir al Portal de Servicis Telemàtics es necessita un navegador i accés a Internet.
La comunicació entre el navegador del ciutadà i el servidor del Portal de Servicis Telemàtics d'Aena es basa en el protocol segur SSL. Segons este protocol, el servidor del Portal de Servicis Telemàtics s'identifica davant el client mitjançant un certificat de servidor.
Si, a més a més, cal firmar electrònicament, el ciutadà necessita un navegador que estiga configurat per a permetre la instal·lació i l'execució d'una miniaplicació (programari en Java que s'executa al navegador) de firma.
- Per què he de descarregar-me un programa per a poder firmar electrònicament?
[Mostrar mès...]
[Ocultar]
Per a realitzar firmes electròniques de formularis web (amb documents adjunts) és necessari tindre instal•lat en la màquina de l'usuari un Applet (programari en Java que s'executa en el navegador) de firma. Això fa necessari que la màquina de l'usuari tinga instal•lada la màquina virtual de Java.
La firma electrònica es realitza amb la clau privada associada al seu certificat de firma, que no pot eixir del reposador segur on es troba (PC d'usuari, targeta criptogràfica o tokenUSB), és per això que el programari que s'encarrega de realitzar la firma ha d'estar instal•lat en el PC d'usuari, on es troba l'esmentada clau.
- Com m'instal•le el programa per a poder firmar electrònicament?
[Mostrar mès...]
[Ocultar]
El programari de firma és una utilitat, basada en un Applet (programari en Java que s'executa en el navegador), que permet la firma de formularis web (amb i sense documents adjunts).
L'esmentat programari es descarrega en el PC de l'usuari i s'encarrega de realitzar la firma utilitzant un dels certificats de firma reconegut, que poden ser visualitzats a través del navegador.
Este component només es descarrega una vegada des del Portal de Serveis Telemàtics d'Aena i s'autoinstal•la en la màquina de l'usuari. Qualsevol actualització es realitzarà sobre el ja instal•lat.
Nota: Per a la instal•lació de l'Applet en la màquina de l'usuari, serà necessari que el navegador estiga configurat perquè permeta la instal•lació i execució d'Applets.
- Quins requisits tècnics han de complir els llocs client per a realitzar les firmes de formularis?
[Mostrar mès...]
[Ocultar]
Per a la signatura electrònica de formularis, cal que els clients s'adeqüin a les matrius següents de compatibilitat d'instal·lació i funcionament i de signatura electrònica, segons quin sigui el seu tipus de navegador, sistema operatiu, versió de Java i funcionalitat del programari de firma.
La no adequació no implica que la signatura electrònica realitzada no sigui correcta.
El navegador haurà d'estar configurat de tal manera que permeti la instal·lació i execució d'Applets (programari en Java que s'executa al navegador).
Taula de compatibilitats amb sistemes operatius i navegadors Navegadors Sistema operatiu Versió de java Internet Explorer 6 Internet Explorer 7 Firefox 1.5 Firefox 2.0 W XP JRE 1.4.2 Instal·lació i funcionament OK OK OK OK Signat electrònic OK OK OK OK W XP JRE 1.5 Instal·lació i funcionament Problemes amb la gestió del focus OK Signat electrònic OK OK OK OK W XP 1.6 Instal·lació i funcionament Problemes amb la gestió del focus Problemes amb la gestió del focus Signat electrònic OK OK OK OK W 2000 JRE 1.4.2 Instal·lació i funcionament OK N/A OK OK Signat electrònic OK N/A OK OK W 2000 JRE 1.5 Instal·lació i funcionament Problemes amb la gestió del focus N/A OK OK Signat electrònic OK N/A OK OK W 2000 1.6 Instal·lació i funcionament Problemes amb la gestió del focus N/A Problemes amb la gestió del focus Signat electrònic OK N/A OK OK W VISTA JRE 1.4.2 Instal·lació i funcionament N/A OK OK OK Signat electrònic N/A OK OK OK W VISTA JRE 1.5 Instal·lació i funcionament N/A Persisteixen alguns problemes. Millorat Problemes amb la gestió del focus Problemes amb la gestió del focus Signat electrònic N/A OK OK OK W VISTA 1.6 Instal·lació i funcionament N/A Persisteixen alguns problemes. Millorat Problemes amb la gestió del focus Problemes amb la gestió del focus Signat electrònic N/A OK OK OK Linux JRE 1.4.2 Instal·lació i funcionament N/A OK OK OK Signat electrònic N/A OK OK OK Linux JRE 1.5 Instal·lació i funcionament N/A N/A OK OK Signat electrònic N/A N/A OK OK Linux 1.6 Instal·lació i funcionament N/A N/A OK OK Signat electrònic N/A N/A OK OK Les distribucions de Linux sobre les quals s'ha testat específicament el funcionament del client de signatura són:
- . Guadalinex v3 / Ubuntu v5.10
- . Xarxa Hat v4.0
La distribució Guadalinex 4.x inclou certes llibreries preinstal·lades que resulten incompatibles per a l'execució correcta del programari de firma. A causa d'aquesta especial configuració de llibreries, se'n presenta una matriu de compatibilitat separada.
Taula de compatibilitats amb sistemes operatius i navegadors Navegadors Sistema operatiu Versió de java Internet Explorer 6 Internet Explorer 7 Firefox 1.5 Firefox 2.0 (preinstal·lat) Guadalinex 4 JRE 1.4.2 Instal·lació i funcionament N/A N/A OK OK Signat electrònic N/A N/A OK OK Guadalinex 4 JRE 1.5 (preinstal·lat) Instal·lació i funcionament N/A N/A OK OK Signat electrònic N/A N/A Bug Bug Guadalinex 4 1.6 Instal·lació i funcionament N/A N/A OK OK Signat electrònic N/A N/A OK OK - Com puc obtindre informació sobre l'ús del meu certificat electrònic?
[Mostrar mès...]
[Ocultar]
Per a obtindre informació sobre l'ús del certificat electrònic ha de consultar el proveïdor al qual li'l va adquirir.
- El meu certificat electrònic no funciona, què faig?
[Mostrar mès...]
[Ocultar]
Per favor, comprove que el seu certificat figura en la llista de certificats admesos per Aena. Vore en la categoria "El certificat electrònic i la firma electrònica" apartat "Quins certificats són vàlids per al seu ús en el Portal de Serveis Telemàtics d'Aena?".
Si el certificat figura en la llista i no funciona, per favor, consulte el proveïdor al qual li'l va adquirir.
- Tinc DNI electrònic, com l'utilitze?
[Mostrar mès...]
[Ocultar]
Per a l'ús del DNI electrònic, es prega referir-se a la informació publicada pel Ministeri d'Interior en el seu portal sobre el DNI electrònic.
Faça clic en este enllaç per a accedir al portal sobre el DNI electrònic.
- Aena s'encarregarà d'aconseguir-me programari, certificats o qualsevol altre element que faça falta per a accedir o usar els servicis proporcionats per el Portal de Serveis Telemàtics?
[Mostrar mès...]
[Ocultar]
El certificat electrònic del ciutadà és un element associat a la persona física, per la qual cosa només podrà obtindre's personalment per part de l'interessat davant del proveïdor d'este tipus de servicis que el ciutadà desitge.
- És segur fer tràmits amb certificat digital a través del Portal de Servicis Telemàtics?
[Mostrar mès...]
[Ocultar]
La plataforma que dóna suport al Portal de Servicis Telemàtics complix els requisits legals, tècnics i funcionals que garantixen l'autenticitat, la integritat, la disponibilitat, la confidencialitat i el no-repudi, per la qual cosa, a efectes legals, tindrà la mateixa validesa presentar un document pel Portal de Servicis Telemàtics que fer-ho presencialment a les oficines d'inscripcions d'Aena o als aeroports corresponents.
En firmar els documents digitalment es garantix l'autenticitat i la integritat, demostrable si es realitza la validació de la firma.
A efectes de garantir l'autenticitat, confidencialitat i integritat de les comunicacions, es realitzen a través del protocol de comunicació segura SSL (Secure Socket Layer).
D'altra banda, totes les sol·licituds telemàtiques es tractaran d'acord amb la Llei Orgànica 15/99, de 13 de desembre, sobre Protecció de Dades de Caràcter Personal (LOPD) i el Real Decret 1720/2007, de 21 de desembre, pel qual s'aprova el reglament de desplegament de la Llei Orgànica 15/1999, de manera que el ciutadà pot exercir el seu dret d'accés, rectificació, cancel·lació i oposició mitjançant una instància adreçada a l'Oficina Central de Protecció de Dades d'Aena (OCPD).
- Ampliació de la informació bàsica oferida en les preguntes anteriors.
[Mostrar mès...]
[Ocultar]
Faça clic en el enllaç per a saber-ne més sobre normatives i informació complementària:
- Dades de contacte d'altres canals d'Aena: telefònic i telemàtic.
[Mostrar mès...]
[Ocultar]
Pot contactar amb Aena a través de qualsevol dels dos canals de contacte existents:
- Telefònic, a través de les línies d'ajuda que Aena posa a disposició dels ciutadans que preferisquen este mitjà de contacte. Podrà contactar amb Aena a través del telèfon 913 211 000, disponible les 24 hores tots els dies de la setmana.
- Telemàtic, a través d'este portal on es troba.
Preguntas frecuentes - Otros datos de interés
Suport a usuaris
(+34) 91 321 10 00
PortaldeServiciosTelematicos@aena.es
L'atenem les 24 hores del dia, tots els dies de l'any.